(Toekomstige) aandachtsfunctionarissen van organisaties die werken met een meldcode zoals onderwijs, kinderopvang, ouderenzorg, gezondheidszorg of maatschappelijke ondersteuning.
Inhoud
De verbeterde meldcode
De aandachtsfunctionaris
Adviseren en steunen
Effectief implementeren
Resultaat / Doelstelling
Deelnemers zijn in staat te werken volgens de verbeterde meldcode (stappen, afwegingskader, meldnormen), het eigen afwegingskader op basis van casuïstiek en de samenwerking met Veilig Thuis.
Deelnemers weten welke taken en verantwoordelijkheden zij hebben als aandachtsfunctionaris binnen de eigen organisatie.
Deelnemers kunnen zich profileren als aandachtsfunctionaris.
Deelnemers weten hoe zij een adviserende en steunende rol binnen de organisatie kunnen vormgeven. (Collegiale consultatie, een adviesgesprek, gesprekstechnieken).
Deelnemers hebben een implementatieplan geschreven.
Een dagdeel gespreksvaardigheden is onderdeel van de driedaagse training. Met inzet van een trainingsacteur wordt geoefend aan de hand van eigen casuïstiek.